Zlatna ribica ima bolji fokus od čovjeka?

Zlatna ribica ima bolji fokus od čovjeka?

Korisnici su na internetu kao ribe u moru, plivaju na sve strane i njihovu pažnju je jako teško zadržati. Osim što imaju jako nisku razinu pažnje i koncentracije, Vaše tekstove ne čitaju već skeniraju. Stoga, gdje je pažnja korisnika, kako ju zadržati i na koji način? Posvetite pažnju najvažnijim stvarima kao što su naslovi, podnaslovi, dužina odlomka i način pisanja. O čemu točno pričamo saznajte u nastavku teksta.

Koliko Vam je poznata situacija kada ste započeli čitati neki članak, na primjer kao ovaj, i zazvonio Vam je telefon, dobili ste poruku na Facebooku, netko je počeo komunicirati s Vama..

Često, zar ne?

Oke, možda ste trenutno zbunjeni o čemu pričamo, kada pročitate naslov, početak teksta..

O čemu mi pričamo?

Dozvolite nam da objasnimo.

Upoznati smo svi s činjenicom da zlatna ribica može sadržati fokus 9 sekundi.

No, znate li kolika je pažnja prosječnog internet korisnika?

Prema naslovu teksta možete zaključiti da je manja naravno, ali točan podatak glasi da ona iznosi svega 8 sekundi.

Osim što nemaju fokus, korisnici su bombardirani s tisućama informacija dnevno.

Stoga, kako u tom kratkom fokusu prenijeti sadržaj korisnicima na Vašem blogu, a da ga oni zapravo pročitaju? Kako ga oni čitaju? Kako da Vaš blog bude bolji nego njihov?

Što napraviti?

Vjerujemo da Vam iznad glave stoji stotine upitnika, ali nakon današnjeg bloga doživjet ćete AHA! trenutak.

Prije nego krenemo s detaljnijim pojašnjavanjem kako dobro prenijet sadržaj svojim čitateljima, odgovorimo na pitanje kako korisnici čitaju sadržaj?

Posjetitelji čitaju Vaše tekstove kao što zlatna ribica pliva u vodi, na sve strane

Možete krenuti od Vas samih.

Jutro je, pijete kavu, otvarate internet stranicu portala koji redovno čitate, gledate vijesti.

Aha, pronašli ste članak koji ima zanimljiviju temu, klikate na njega, članak se otvara.

Pročitate naslov, pogledate naslovnu sliku, nekoliko riječi uvoda, skačete na sljedeći podnaslov, pročitate nekoliko riječi, novi odlomak, novi podnaslov,iskače Vam reklama, klikate X, tražite kraj teksta.

Zaključak koji se nameće jest da ne čitate tekst i da ste ometeni.

Kako mislimo da ne čitate?

Ako ste kao i 90% osoba na internetu, tekst ste zapravo skenirali.

Pod tim mislimo da Vaše oči prelaze po tekstu i fokusiraju se na ono Vama bitno.

Do tog zaključka nismo došli sami već su mnoga velika poduzeća uložila jako puno novca u istraživanja pomoću Eye-tracking uređaja.

E sada, pitanje je, gdje su neke bitne točke fokusa. Pogledajmo fotografiju ispod.

Fokus


Na fotografiji je moguće vidjeti da korisnici najveću pažnju posvećuju dijelovima stranice u obliku slova F. Ovaj fenomen poznat je pod imenom Fittov zakon.

Postoje rezultati istraživanja koji pokazuju gdje je pažnja korisnika na Vašoj internet stranici

Stoga, za potrebe današnjeg teksta, na što treba obratiti pažnju kako bi korisnici što duže zadržali pažnju?

Prva najvažnija stvar je - naslov.

Osim što određuje hoće li korisnik kliknuti na Vaš tekst, što je tema za sebe, korisnik naslovu posvećuje veliku pažnju.

Kakav naslov mora biti?

Prije svega mora biti zanimljiv te predstavljati neku dodatnu vrijednost koju će korisnik dobiti ako posveti svoje vrijeme čitanju članka. Ukoliko naslov nije zanimljiv korisnik neće htjeti ni pročitati ostatak Vašeg teksta.
 
Druga karakteristika koju mora imati je predstavljanje teme o kojoj će biti riječ u tekstu. Korisnici neće čitati članke koji ih ne zanimaju stoga jedan od najvećih faktora čitanja članka čini upravo naslov.

Treća karakteristika koju bi trebao imati naslov jest da bude realan i istinit te da ne navodi krivo korisnike.

Je li te naš naslov naveo na krive misli o našem tekstu?

Što pod time mislimo?

Svakodnevno se suočavamo s naslovima "Posjetila je oca i nećete vjerovati što se dogodilo..", "S ovim čudnim trikom promijenit ćete život.." i slično.

Nakon nekoliko ovakvih naslova i teksta koji nema određenu težinu i vrijednost, izgubit ćete vjerodostojnost. Korisnici će prestati čitati Vaše tekstove.

Druga i treća stvar koje određuju kvalitetu dolaze nekako kombinirano.

Podnaslovi i odlomci.

Pogledajmo sljedeću sliku prije nego objasnimo.

Primjeri teksta
 
Lijevi tekst pisan je bez odlomaka, dok je desni pisan s podnaslovima i podijeljen je u odlomke.

Koji tekst je lakše čitljiv?

Desni, zar ne?

Kako bi korisnici lakše čitali Vaš sadržaj podijelite ga u odlomke. Osim toga, takav tekst lakši je za skeniranje, ali i djeluje puno zanimljivije u usporedbi s čistim tekstom.

Ciljajte da su Vam odlomci dugački po tri ili četiri reda, a nekada možete napisati i pokoji duži kako bi unijeli dinamiku. Osim toga, često odlomak može činiti i jedna riječ ili rečenica, pitanje koje će zadržati pažnju korisnika.

Osim odlomaka, spomenuli smo da su podnaslovi jednako važni.

Vratite se na sliku gore. Takav podnaslov nije ono na što smo mislili.

Zašto?

Podnaslovi se u slučaju pisanja tekstova na internetu ne odnose na teme odlomaka kao što smo učili u školi i što smo čitali u školskim udžbenicima.

Tko je podnaslov i što on tu radi?

Ne, ne, podnaslovi su ovdje kako bi održali pažnju korisnika.

Oni dodatno utječu na dinamiku teksta i održavaju korisnike prisutnima.

Kada smo već kod odlomaka i podnaslova, postoji nekoliko "pravila" na koja bi trebali obratiti pažnju.

Pravila su:
  • koristite čitljiv font
  • koristite dovoljnu veličinu fonta
  • koristite dovoljnu razliku u veličinama fonta za podnaslove i tekst odlomaka
  • "boldajte" ključne riječi.
Iako se prvo pravilo svima čini nekako logičnim, postoji neopisivo puno tekstova na internetu koji su pisani jako loše čitljivim fontovima. U ovom slučaju, držite se klasike.

Opet mi pričamo logične stvari, ali odaberite dovoljnu veličinu fonta.

Sjećate se kada ste imali lektire i kada ste otvorili knjigu i rekli: "Joj, što je knjiga dugačka, a još nema ni slika i slova su jako sitna.".

Poznato?

Ako su Vam takve stvari bile odbojne od malih nogu, zašto koristiti takav princip prilikom pisanja tekstova na internetu gdje postoji toliko zanimljivog sadržaja?

Ne želite da Vaši tekstovi budu odbojni kao lektira u osnovnoj školi

Još jedna veoma važna stvar je razlika u veličini fonta teksta i podnaslova. Kako su podnaslovi tu da održe pažnju korisnika, moraju se isticati te se mora uočiti jasna razlika između teksta i onoga što treba okupirati pažnju korisnika.

Zadnje neko pravilo odnosi se na "boldanje" riječi, odnosno podebljavanje.

Zašto se to radi?

Kako smo već ranije spominjali, korisnici skeniranju tekstove na Vašoj web stranici. Podebljane riječi omogućuju korisniku lakše povezivanje.

No, budite oprezni!

Nemojte pretjerivati. Ako je Vaš tekst ima previše podebljanih riječi korisnici će dobiti dojam da je cijeli tekst važan, što često znači upravo suprotno. Fokusirajte se nekoliko ključnih riječi i njima hvatajte pažnju.

Struktura i izgled teksta veoma su važni, ali sadržaj je i dalje kralj

Vjerojatno Vas je naslov pomalo obeshrabrio, ali i činjenica da većina ljudi ne čitaju tekstove na Vašoj internet stranici.

Prvi korak koji morate zadovoljiti jest izgled samoga teksta i struktura o kojima smo pisali do sada u tekstu.

No, postoji način kako da Vaš tekst bude čitljiviji i kako da korisnici posvete pažnju onome što pišete.

Iako će zvučati kao klišej, morate biti zanimljivi i pružati dodatnu vrijednost.

Zašto bi itko čitao Vaše tekstove ako su dosadni?

Svi smo mi ljudi i ništa ne cijenimo više od vlastitog vremena. Iz tog razloga, morate opravdati razlog zašto je korisnik posjetio Vašu web stranicu.

Kako to postići?

Načinom pisanja.

Analizirajući većinu tekstova na internetu i društvenim mrežama, došli smo do zaključka da korisnici daju najvažnije informacije na početku. Odnosno, daju važnu informaciju, ali krivim redom.

Kada korisnik posjeti stranicu, ne zanima ga što se događa u petak u 20 sati. Ali, ako mu kažete da ima priliku isprobati najnoviji automobili i priliku da ga osvoji i da se taj događaj događa u petak u 20 sati situacija je drugačija.

Stoga, zapamtite, kako dajete nekom informacije veoma je važno.

Prvo idete dodatna vrijednost korisniku, odnosno što će on dobiti, a kada ga zainteresirate možete pisati sve ostale detalje.

Imajte na umu da Vašem korisniku morate pružiti dodatnu vrijednost i opravdati njegovo vrijeme koje je odlučio provesti na Vašoj internet stranici

Iako je zlatna ribica prvi puta pobijedila nekoga u dužini pažnje koju ima, postoje načini na koje se može boriti protiv toga. Ako se budete pridržavali savjeta koje smo Vam dali u tekstu, Vaši tekstovi bit će puno čitaniji i korisnici će imati bolje iskustvo na Vašoj stranici.

No, ne zaboravite. Pružite korisnicima dodatnu vrijednost i budite zanimljivi. Sadržaj je pobjednik u pisanju tekstova.

Ako Vam je potrebna pomoć u kreiranju sadržaja i pisanje tekstova za Vaše poduzeće kontaktirajte nas.

Smatrate li savjete korisnima? Podijeli naš članak na društvenim mrežama i pomozi nekome da počne pisati bolje.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Želite li prezentaciju nekog od naših proizvoda?

Izradite proizvod upravo po vašim mjerama!