Nakon što smo pojasnili da digitalni marketing nije ništa drugo nego marketing koji se provodi drugačijim alatima u drugačijim medijima vrijeme je da definiramo osnovne pojmove koji se vežu uz njega. Rječnik je nastao kako bi se korisnici lakše snalazili u člancima, ali i zbog edukacije kako ne bi bili zavarani krivim pojmovima koji zvuče moderni i lijepo. Spremni za učenje? Krenimo ..
A
A/B testiranje - metoda testiranja kada se testiraju različite kampanje zbog provjere uspješnosti, odnosno koja kampanja bolje prolaziAd click - označava klik na oglas
Affiliate - osoba koja prodaje proizvode za drugo poduzeće i ostvaruje postotak od prodaje
Affiliate marketing - oblik marketinga gdje affiliate prodaje proizvode tvrtke i dobiva postotak za svaku ostvarenu prodaju
Algoritam - matematička pravila i izračuni na temelju kojih se rangiraju određeni rezultati
ALT tekst - HTML atribut koji omogućuje prikaz teksta kada "ne tekstualni" elementi, najčešće slike, ne mogu biti prikazani
Anchor tekst - predstavlja tekst koji je poveznica i najčešće je plave boje te je podcrtan
Animirani baner - baner koji se sastoji od niza sličica koje se izmjenjuju te odaju dojam animacije
B
B2B - business to business, odnosno poduzeća koja prodaju svoje proizvode ili usluge drugimpoduzećima
B2C - business to consumer, odnosno poduzeća koja prodaju svoje proizvode ili usluge krajnjim korisnicima
Backlink - pogledaj pod "Dolazna poveznica"
Baner oglas - slikovni oglas koji se ponaša kao poveznica prema drugim stranicama
Blog - tekstualni sadržaj web stranice
Bloger - pojedinac koji piše blog članke
Bounce rate - postotak korisnika koji su posjetili Vašu stranicu i napustili ju nakon prve učitane stranice
Broj posjetitelja stranice - broj jedinstvenih osoba koje su posjetile Vašu internet stranicu
Broj prikaza stranice - označava ukupan broj koliko je puta određena stranica prikazana, ako je jedan korisnik pogledao više puta stranicu - svaki prikaz se broji
C
Ciljana publika - publika koja će Vaš proizvod i sadržaj najbolje konzumirati, Vaši kupciCMS - Content-Management-System, sustav koji upravlja sadržajem internet stranice
Copywriting - tekstualni sadržaj kojim se promovira određeni proizvod ili usluga, kreativno pisanje koje prodaje i potiče korisnike na reakciju
CPA - Cost-Per-Acquisition, cijena koja se plaća za izvršenu radnju, odnosno omjer ukupne cijene PPC kampanje i ukupnog broja konverzija
CPC - Cost-Per-Click, cijena klika prilikom CTR
CPM - Cost-Per-Mile, cijena koju oglašivači plaćaju na tisuću impresija
CTA - Call-To-Action, poziv na akciju, marketing poruka koja potiče korisnike da izvrše određenu
radnju
CTR - Click-Through-Rate, postotak ljudi koji je kliknuo na oglas i posjetio stranicu
D
Digitalni marketing - oblik marketinga putem digitalnih medijaDnevni proračun - iznos koji postavljate za kampanje kao odrednicu dnevne potrošnje
Dolazna poveznica - poveznice koje s drugih internet stranica vode do Vaše
Društvena mreža - internet servis, platforma koja služi za međusobno povezivanje korisnika
E
E-knjiga - elektronička knjiga, knjiga u digitalnom obliku, najčešće PDF formatE-mail - elektronička pošta, prijenos poruka putem interneta
E-mail marketing - oblik marketinga koji se vrši putem e-mail adresa
F
Facebook - društvena mrežaG
Geo-targetiranje - metoda pronalaska lokacije posjetitelja internet stranicaGerila marketing - nekonvencionalni oblici marketinga koji rezultiraju velikim uspjehom s malim ulogom
Google AdSense - usluga Google-a za oglašavanje unutar teksta pomoću poveznica
Google AdWords - usluga Google-a za oglašavanje na mreži
Google Analytics - besplatan Google-ov alat pomoću kojega se mjeri uspješnost internet stranice, mobilne aplikacije, trgovine, bloga i slično
Gustoća ključnih riječi - postotak u kojemu se ključne riječi pojavljuju u tekstu na Vašoj web stranici
H
Hashtag - simbol # pomoću kojega se označavaju ključne riječi na društvenim mrežamaHTML - HyperText Markup Language,prezentacijski jezik za izradu internet stranica
H-tagovi - poznati i kao "header tagovi", služe za označavanje naslova i podnaslova
I
Impresija - broj koliko puta je Vaš oglas prikazanIndeksiranje - uvrštavanje Vaše web stranice u Google-ov indeks kako bi korisnici prilikom pretraživanja lakše pronašli željeni sadržaj
Internet preglednik - program koji korisnicima omogućuje pregled internet stranica
Internet stranica - niz dokumenata koji je dostupan javnosti pomoću internet preglednika
IP adresa - jedinstvena adresa, odnosno brojčana oznaka računala na internetu
Izrada poveznica - dio SEO optimizacije s ciljem stvaranja dolaznih poveznica za što bolje rezultate i više rangiranje na tražilicama
J
Java - objektno orijentirani programski jezikJavaScript - skriptni programski jezik kako bi stranice bile interaktivnije
Jedinstveni posjetitelj - pojedinac koji je posjetio internet stranicu minimalno jedan put u određenom vremenskom periodu
K
Kampanja - niz planiranih aktivnosti koje služe ostvarenju određenog ciljaKlik na oglas - broj koliko puta je Vaš oglas stisnut, odnosno kliknut
Ključne riječi - odabrane riječi ili izrazi koje opisuju Vaš proizvod ili uslugu
Konverzija - željena radnja koju izvrši posjetitelj stranice, na primjer kupovina ili ostavljanje podataka
Korisničko iskustvo - ponašanje, stavovi i emocije koje korisnik proživljava tijekom posjete internet stranice
L
Landing page - pogledaj "Odredišna stranica"Lead - predstavlja potencijalnog kupca
Lead magnet - određeni sadržaj koji je ponuđen korisnik u zamjenu za kontakt informacije
Link building - pogledaj "Izrada poveznica"
LinkedIn - poslovna društvena mreža
M
Meta description - tekst koji se nalazi ispod poveznice prilikom prikaza rezultata pretraživanja na tražilicamaMeta-tag - tagovi koji opisuju određene aspekte internet stranice
Monetizacija - proces zarađivanja novca od internet stranice, bloga ili nekog drugog medija
N
Newsletter - e-mail pomoću kojega poduzeća ili korisnici komuniciraju s klijentimaO
Ocjena kvalitete - procjena kvalitete oglasa, ključnih riječi i odredišnih stranicaOdlazna poveznica - poveznica koja vodi s Vaše stranice na drugu internet stranicu
Odredišna stranica - internet stranica koja se otvara kada netko klikne na oglas
Offsite SEO - predstavlja aktivnosti pomoću kojih se promovira internet stranica na internetu
Onsite SEO - aktivnosti pomoću kojih stranica postaje optimiziranija za tražilice, odnosno sadržaj na samoj stranici
Optimizacija - promjene unutar oglasa koje će rezultirati boljim rezultatima
Open Source Software - program koji dopušta korisnicima da uređuju i poboljšaju kod stranice/aplikacije/programa
Organski - besplatno, odnosno bez ulaganja novčanih sredstava
Organski promet - promet koji je ostvaren besplatno, bez novčanih sredstava
Outbound poveznica - poveznica koja s Vaše stranice vodi na drugu stranicu
P
Page view - zahtjev za učitavanje jedinstvene HTML stranicePDF - Portable-Document-Format, vrsta datoteke za pregled dokumenata
PHP - Personal-Home-Page, odnosno Hypertext Preprocessor, programski jezik namijenjen programiranju dinamičnih internet stranica
Plaćeni promet - promet na web stranicu u koji su uložena novčana sredstva
Podcast - audio, odnosno glazbena emisija gdje se vrše različiti intervjui ili predavanja
Pop-up - skočni prozor koji se pojavi na internet stranici
Poveznica - riječi, fraza ili adresa koja vodi korisnika na drugu internet stranicu
PPC oglašavanje - Pay-Per-Click oglašavanje, plaćanje po kliku na oglas
Promet - označava korisnike na stranici te na koji način su došli na nju
R
Rangiranje - pozicija na kojoj se nalazi internet stranica unutar rezultata pretraživanja na internet tražilicamaROI - Return-On-Investment, odnosno povrat na investiciju/uloženo
S
Sales funnel - proces prodaje na internetu, proces kojim korisnici postaju kupciSEO - Search-Engine-Optimization, optimizacija internet stranice za tražilice
SEM - Search-Engine-Marketing, plaćeni rezultati koji se pojavljuju na tražilicama
SERP - Search-Engine-Results-Page, rezultati koji se pojave nakon pretraživanja tražilica za određene ključne riječi
Spam - neprimjerena, prodajna reklama niske vrijednsoti
Statični baner - slika na web stranici koja se ponaša kao poveznica
Stopa konverzije - postotak posjetitelja koji su izvršili željenu radnju
T
Tag - osnovni element HTML jezikaTitle Tag - naziv dokumenta u HTML jeziku
Tweet - status od 140 znakova na društvenoj mreži Twitter
Twitter - društvena mreža
U
Upotrebljivost - jednostavnost i lakoća korištenja web straniceUsability - pogledaj "Upotrebljivost"
User experience - UX, pogledaj "Korisničko iskustvo"
V
Viralno - proces prilikom kojeg određeni sadržaj prima velik broj pregleda i veliku uključenost korisnika u interakciju s istim iz cijeloga svijetaW
Web dizajn - vrsta dizajna pmoću kojega se stvara kvalitetan izgled internet straniceWebinar - seminar na internetu koji sadrži audio i video prezentaciju
Webstranica - pogledaj "Internet stranica"
Wikipedia - slobodna online enciklopedija
WordPress - besplatna platforma pomoću koje se prezentira sadržaj na internet stranicama, potrebna određena plaćanja za usavršavanje korisničkog iskustva
Y
YouTube - internet servis za objavljivanje i pregledavanje video sadržajaDa li vam je ovaj članak bio koristan?