Imate web stranicu, ali se dvoumite kako dovesti promet na nju? Trebate li koristiti kvalitetnu SEO strategiju ili plaćene PPC oglase? Ili možda oboje? Saznajmo zajedno u nastavku.
Prihvatili ste činjenicu da je poslovanje putem interneta budućnost te ste uložili određene napore u internet marketing i izradili Vašu web stranicu. No, kako dovesti promet na nju, odnosno kako dovesti kupca koji će učiniti željenu radnju kao što je kupovina ili ostavljanje kontakt podataka? Postoje dva glavna načina na koji to možete učiniti, a to je PPC (pay-per-click) oglašavanje ili SEO optimizacija web stranice. Koji je bolji? Ovisi. Oba načina imaju svoje prednosti te ukoliko se primijene na pravi način dovesti će Vašu web stranicu na prvu stranicu internet tražilica. No, za početak definirajmo oba pojma.
SEO optimizacija jest optimiziranje web stranice za bolje rangiranje na internet tražilicama prilikom upisivanja određenih ključnih riječi koje se pretražuju unutar tražilice. Predstavlja besplatno rangiranje stranice, odnosno organsko.
S druge strane, PPC (pay-per-click) oglašavanje na internet tražilicama predstavlja plaćeno rangiranje na stranicama tražilica. Putem oglašivačkih alata kao što je Google AdWords postavljate kampanje te optimizirate oglase da se prilikom pretraživanjih određenih ključnih riječi unutar tražilice aktiviraju Vaši oglasi.
U nastavku je prikazana razlika između organskih i plaćenih rezultata na popularnoj internet tražilici Google, odnosno između rezultata rangiranih pomoću PPC oglašavanja te rezultata zahvaljujući SEO optimizaciji.
Slika prikazuje primjer za pretraživanje izraza "pvc stolarija osijek". PPC oglasi su prva dva rezultata te se razlikuju od organskih rezultata zahvaljujući zelenoj oznaci na kojoj piše "Oglas". Ispod prva dva rezultata nalaze se organski rezultati, odnosno rezultati koji su rangirani zahvaljujući kvalitetnoj optimizaciji web stranice.
Kako je prikazano na slici, promet na Vašu stranicu možete dovesti putem plaćenih oglasa ili putem optimiziranja Vaše web stranice.
I dobro, što je onda bolje? PPC ili SEO?
Odgovor nije jednostavan kao što možda očekujete i odgovor jest da ovisi. Kao glavni dio Vaše internet marketing strategije definitivno veliku pozornost trebate posvetiti na SEO, odnosno optimizaciju za internet tražilice. Prema brojnim istraživanjima dobri organski rezultati u očima korisnika predstavljaju Vaše poduzeće kao autoritet i vođu u industriji, ali i trgovca na kojeg se mogu osloniti i u kojega mogu imati povjerenja. Dodatna prednost SEO optimizacije jest i "istreniranost" korisnika interneta da zanemaruju plaćene oglase. Ako ćemo uključiti i brojke u analizu, u članku koji je napisao veliki SEO autoritet SEOmoz, organski rezultati imaju 8.5x veću šansu da budu kliknuti za razliku od plaćenih rezultata.Znači SEO optimizacija je bolja?
Ne nužno. U članku na SEOmoz web stranici prikazani su rezultati da plaćeni oglasi imaju 1.5x veću šansu za konverziju nego organski rezultati. S druge pak strane, PPC oglašavanje je u prednosti iz razloga što se kreirani oglasi prikazuju i na web stranicama čiji sadržaj odgovara Vašem idealnom kupcu. Dodatna vrijednost koju nudi oglašavanje u usporedbi sa SEO optimizacijom su brzina i mogućnost rasprostranjivanja.Može više informacija? Može!
Kako smo već spominjali organske i plaćene rezultate, često je velika zabuna da je u usporedbi s PPC oglašavanjem SEO optimizacija besplatna, ali to nije slučaj. Potrebno je uložiti ili vlastito vrijeme ili angažirati SEO agenciju koja će optimizirati stranicu umjesto Vas te iz tog razloga SEO optimizacija zahtjeva određene resurse.U direktnoj usporedbi SEO optimizacija predstavlja dugoročniju strategiju koju treba uklopiti u internet marketing napore. PPC oglašavanje ima glavnu prednost što je efektivnija u trenutku, odnosno puno je brža realizacija nego kao optimizacije web stranice.
Što sada?
Kao krajnji odgovor na pitanje koja strategija je bolja za Vaše online poslovanje, SEO optimizacija ili PPC oglašavanje, odgovor je na Vama dragi čitatelji. Ovisno o tome koji su Vaši ciljevi i što želite postići na taj način trebate birati i kreirati marketing strategiju. U svakom slučaju kvalitetna optimizacija Vaše stranice dugoročno je isplativija i pouzdanija strategija, ali uz kvalitetne oglase može doživjeti dodatno povećanje prometa prema web stranici i brže podizanje svijesti o brendu ili ponudi.Trebate pomoć ili savjete vezano uz SEO optimizaciju i izradu strategije? Kontaktirajte nas i osigurajte mjesto na prvoj stranici internet tražilica!
Da li vam je ovaj članak bio koristan?